woensdag 30 januari + donderdagochtend 31 januari - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu woensdag 30 januari + donderdagochtend 31 januari - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu

woensdag 30 januari + donderdagochtend 31 januari

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Januari 2019 | Oeganda, Kampala

Woensdag 30 januari
En wat is de tijd omgevlogen, het is alweer de laatste week dat we het programma op school doen . Nog drie middagen dus!
Vorige week hebben we gestempeld en iets gemaakt met sjablonen, dit vonden de kinderen erg leuk dus dat gaan we vanmiddag nog een keer doen!
Hier hebben we de kleurtjes ook voor nodig! 1 nadeel van kleuren is : het puntenslijpen! Deze taak heb ik vandaag op me genomen en ik heb alle kapotte stiften eruit gehaald! Dit is nog een heel werkje hoor! Maar middags was ik blij dat ik het had gedaan!

Ondertussen al een beetje mijn kleren klaargelegd die ik niet meer draag ! als de koffer leeg is kan ik het erin leggen!
En de koffer is namelijk weer vol met (meerdere) cake. Martha heeft dinsdag cake gebakken voor de kinderen van het programma!
S middags dus naar het programma gegaan en begonnen met het stempelen en de sjablonen. Dit ging heel goed, Martha was zelf ook heel druk met haar eigen creatie! Maar zeker goed gelukt! Het gaat zo en zo beter dan in het begin, ze zijn nu wat meer gewend aan het knutselen en aan de manier hoe wij het willen! (op je beurt wachten, stiften delen  )
Lennon, 11 jaar heeft het bijbel verhaal verteld, dit ging over abraham en zijn zoon Isaak. Het ging erg goed, kort maar krachtig!
Vervolgens de cake uitgedeeld, die de kinderen buiten hebben opgegeten.

Toen begonnen met het middagprogramma! Het was erg warm maar de kinderen (en wij) hadden weer reuze lol! Eerst een paar bal spellen in de kring!
Vervolgens vroegen de kinderen of we schipper gaan we overvaren (maar dan de Engelse tekst) gingen doen! Dit hadden we vorige week gedaan! En dit vonden ze erg leuk blijkbaar!
Dus dit hebben we gedaan! De kinderen hadden een lol! Het was ook erg leuk om te zien hoeveel plezier ze erin hebben!

Vervolgens afgesloten met gebed! En daarna naar huis! Thuis aangekomen hebben de meisjes hun handen gewassen en samen met Martha en mij naar de naaister! We konden de jurkjes voor de meisjes komen passen!
Martha had alles gemeten van de meisjes maar ergens is er toch iets niet helemaal goed gegaan! Want bij Shalinda ging haar rits met moeite dicht en bij Jusitine waren haar armen te lang (mouwen te kort  ) Ze gaat het nog weer mee bezig en dan kunnen we morgen weer komen! Het staat ze wel prachtig!
Vervolgens thuis gegeten en op tijd naar mijn kamer gegaan! Daar nog wat gelezen! En toen gaan slapen

donderdag 31 januari
Vanochtend was ik op tijd wakker! Er op tijd uitgegaan en gegeten! Nu zit ik op mijn kamer met Shalinda! Zij is aan het kleuren en ik eerst aan het puntenslijpen en nu met mijn verslag bezig!
Straks nog even naar de market om bananen te halen voor vanmiddag!
Vanmiddag gaan we eerst voetballen! Dit willen ze heel graag maar Martha en ik houden er niet van! Maar als afsluiting gaan we het toch maar doen! Dan kunnen ze even al hun energie kwijt! En daarna gaan we de kleurplaten doen! We hebben nog een hele voorraad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Esther

Actief sinds 06 Okt. 2018
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 5772

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 03 Februari 2019

Uganda

Landen bezocht: