vrijdag t/m Woensdag 16 januari 2019 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu vrijdag t/m Woensdag 16 januari 2019 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu

vrijdag t/m Woensdag 16 januari 2019

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Januari 2019 | Oeganda, Kampala

Al even niet meer geschreven, niet zo veel meegemaakt denk ik!
vorige week vrijdag programma gehad, zaterdags wouden we mijn jurk ophalen, deze was te wijd, niet het goede model. Ze ging nog er mee aan het werk en ik kon hem dan zondag ophalen (later is dit verschoven naar maandag)
Zondag naar de kerk geweest en rustig aan gedaan.

Maandag en dinsdag druk geweest met werken! zo druk dat het is! Dus veel uren gemaakt! was echt kapot!

Dinsdagavond de jurk opgehaald, hij is goed gelukt en staat echt mooi! donderdag avond een nieuwjaarsreceptie op de Nederlandse ambassade
Dus dat is een mooie gelegenheid om het jurkje aan te hebben.

Ook nog last van een plekje op de zijkant van mijn voet, voelt als een likdoorn! Martha zei het kan ook een Jigger zijn maar verder niet meer over gehad.

Woensdag 16-1-2019
Vanochtend geen werkdag, maar mijn vrije dag! ook wel aan toe hoor! zo druk gehad! dus voor mij doen wat langer geslapen. Het werkje uitgezocht voor vanmiddag en ook voorbereid onder het genot van een kop koffie.

Het is een werkje met tekens en elk teken moet een ander kleurtje krijgen! en dan verschijnt er een tekst (God maakt alles nieuw)
daar zijn ze wel een tijd mee bezig schat ik in.

En inderdaad , we begonnen met het Bijbelverhaal over Noach en daarna het werkje met het thema God maakt alles nieuw.

Ze zijn hier lang mee bezig geweest. Ze luisteren niet altijd even goed (maar daar hebben wel meer mensen / kinderen last van :) )
En 1 jongen (12 jaar en die was vorige week ook al wat erg aanwezig) luisterde niet goed ! en het mislukte dus! hij wou een nieuwe, niet gegeven, zoveel hebben we niet en we waren wel duidelijk geweest! later was hij opeens wel een nieuwe aan het maken!
Ik zei dat ook tegen Martha zo van hoe kan dat nou?

Even later vroeg Martha aan hem hoe hij er aan kwam, eerst er om heen draaien en een jongere jongen er de schuld van geven. Bleek dus dat hij het uit onze tas had laten pakken door die jongere jongen!
Martha heeft hem naar huis gestuurd en gezegd dat als hij zich gedroeg morgen weer mocht komen! vond hij echt niet leuk! dan is het wel weer echt een jongen van 12 jaar! maar ja... hij doet het zelf!
dus ben benieuwd of hij er morgen weer is.

Als afwisseling was Rebecca mee! Rebecca woont ook op de compound van Martha en Dirk en kookt en doet de huishouding.
Die genoot er van om met de spelletjes mee te doen en ook van het werkje! leuk om te zien.
We hebben de middag afgesloten met onze bekende balspellen! dat ging prima! de kinderen en wij genieten hier echt van! ik vind dit ook het leukste gedeelte van de dag!

Toen we thuis kwamen heb ik mijn teva's gewisseld met mijn slippers! ik had namelijk last van dat plekje bij mijn teen!
Martha had gezegd dat ze er wel wat voor had! dus toen ik op de bank zat en er last van had (jeukte) vroeg ik haar er weer naar! even over gehad maar nog niet iets aan gehad.

Maar Joseph zat ook op de bank en die zag dat ik aan mijn voet zat! en vroeg : wat heb je ? Heb je er last van? Heb je een jigger?
Weer dat woord he! ik zei weet ik niet. Martha zei dat ze het er al over had gehad, Joseph er naar kijken! Ja het is een Jigger!
Ja en wat is nu een Jigger he?
Dat is dus een kleine zandvlooi! (parasiet)
Dit vind Regina denk ik interessant om te lezen :
https://gertin.nl/nl/jiggers/

Deze moet er dus wel uit anders krijg je een voet die je niet wilt hebben hoor :( :)
Uiteindelijk heeft Joseph hem er uitgehaald met een soort van mesje (weet niet meer hoe het heet) en een hete naald!
Duurde even hoor! zag er vies uit! brr... en dat heb je dan in je voet!
Maar gelukkig is het er uit!
Nu goed gedesinfecteerd! en ik heb er nu ook geen last van gelukkig!

Ik ga nu maar slapen ! ben moe !
Groetjes Esther


  • 16 Januari 2019 - 18:16

    Mariska :

    Ik heb de link ook gelezen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Esther

Actief sinds 06 Okt. 2018
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 5772

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 03 Februari 2019

Uganda

Landen bezocht: