22 en 23 december - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu 22 en 23 december - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu

22 en 23 december

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 December 2018 | Oeganda, Kampala

Zaterdag 22 december:

Even goed nadenken wat ik gisteren heb gedaan:
Oja, William (12 jaar) gaat samen met Joshep en Faith (de zus van Joseph) naar de Village waar Joseph en Faith vandaan komen. William is al meerdere keren in de village geweest maar nog nooit zonder Dirk en Martha. Dus spannend is het wel.

Hij gaat dan overdag samen met zijn vrienden met koeien weg. Hij kijkt er echt naar uit. Joshep zei van te voren op tijd weg te willen maar uiteindelijk gingen ze na 10-en weg.
Dirk bracht ze met de auto naar een grotere mainroad waar ze verder gingen met de taxi.

2 vriendjes van William en hun zusjes (4 in totaal) kwamen nog even gedag zeggen tegen William. Uiteindelijk gingen zij samen met Dirk, Justine en Shalinda William wegbrengen. Dus Martha en ik hadden even de tijd aan onszelf en ons bakkie koffie. Lekker gelezen

Na het middageten de kinderen weggebracht en op de terugweg langs de Market geweest en vervolgens nog naar de supermarkt gelopen om een kado voor Dirk te kopen. En nog gekeken naar een jurk (afrikaanse stijl) voor mij. Uiteindelijk niet gelukt dus gaan binnenkort nog naar de Town.

s avonds patat gegeten en redelijk op tijd naar bed gegaan maar mijn boek was spannend dus nog wel een tijdje gelezen.

Zondag 23-12-2018

Vandaag had het gezin op de planning staan om naar de kerk te gaan
Iets voor negenen ging ik naar de keuken en daar zag ik de slippers staan van één van de jongens (vriendje van William die er gisteren ook was) staan. Toen dacht ik : er is wat mis.

Klopte inderdaad, hij kwam vertellen dat zijn moeder Olivia pijn in de buik had en zich verder niet kon bewegen.
Nou dan schrik je wel. Dus Marha is erheen gegaan , belde later of Drik haar kon ophalen zodat ze naar de dokter konden gaan, haar oudste zoon ging ook mee, die was ook ziek, koorts enz.
En de kinderen zouden naar mij toekomen. Olivia haar gezin bestaan uit haar en haar 5 kinderen, 2 jongens en 3 meisjes. De oudste vier zie ik regelmatig, doen ook mee met programma op school enz.
de jongste van de 5 is nog geen 1 jaar, dus nog echt een kleintje.
En dan had ik de 2 meiden van Dirk en William dus ik had een klasje van 6 kinderen :)
Eerst samen ontbeten en vervolgens kleurplaten van bijbelverhalen gekleurd (o.a daniel in de leeuwenkuil).
Nog een engels you tube filmpje over Daniel in de leeuwenkuil gezien.
Ondertussen was het jongste meisje bij op schoot in slaap gevallen dus die maar in bed gelegd. ze heeft lekker een tijd geslapen.
De andere kinderen hebben ondertussen een dvd gekeken en buiten gespeeld.
Gelukkig was Rebecca ook nog thuis dus die heeft de afwas gedaan, dat scheelde weer.

Rond de middag kwamen Martha en Dirk terug.
Wat Olivia nou precies heeft konden de artsen nog niet zeggen, geen goede bezetting, gaat anders dan in nederland.
Ze heeft een prik met medicatie ontvangen en gaat morgen nog voor een scan. Haar oudste zoon is getest op malaria, had dit gelukkig niet.
Maar die wou nou wel mee met Martha en Dirk.

De kinderen hebben hier de middag gespeeld en s avonds meegegeten.
Ik heb smiddags nog een rondje gelopen met Shalinda en de kleine meid want die was onrustig , dat hielp wel.
Daarna hebben Martha en ik ze naar huis gebracht.
Zo verrassend kan een dag zijn :)
Vanavond lekker gelezen en nu zo nog even in bed lezen.

Misschien heel veel details zo maar dan kan ik het goed onthouden :)

Groetjes Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Esther

Actief sinds 06 Okt. 2018
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 5768

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 03 Februari 2019

Uganda

Landen bezocht: