vrijdag 14 december - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu vrijdag 14 december - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu

vrijdag 14 december

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 December 2018 | Oeganda, Kampala

14 december 2018

En toen was het alweer de laatste dag van de (werk) week! wat vliegt de week om zeg!
Vanochtend lekker rustig aan gedaan! wat gelezen enz.
Zo nu en dan komt er aan de deur een jongen van het sponsorgezin, zijn moeder werkt op de markt en verkoopt groente.
Hij komt dan aan de deur met groente . Dit heeft hij dan in zijn handen en in een mand op zijn hoofd (zal de volgende keer vragen of ik een foto mag maken)
Martha heeft tomaten en aubergine gekocht, ook voor een ander sponsorgezin.
Vervolgens heb ik deze samen met William weggebracht, had ik ook even een loopje! dan vind ik wel echt fijn / nodig : even een rondje lopen!

vervolgens gegeten en rond kwart voor twee weer naar de school toe gegaan.
Op het programma:
Martha ging de kinderen sminken en ik ging met de kinderen die er gisteren niet waren het naamkaartje maken , en de overige kinderen een kleurboekje over kiwi's tekenen.
En de kinderen die dus als zo'n naamkaartje hadden gemaakt hadden deze vandaag om! erg makkelijk
Het is wel je hoofd erbij houden want ze praten allemaal door elkaar heen, willen van alles hebben. 1 van de oudere meisjes van gisteren heeft me goed geholpen en William ook (beheer over krijtjes)

vervolgens heeft Joseph 2 bijbelverhalen verteld en de kinderen luisterden goed, want ze gaven goede antwoorden toen Joseph hen vroeg waar het over ging.
Ondertussen fruit uitgedeeld.

Het is wel een klus om ze te laten luisteren en in het engels te vertellen wat te doen enz. goede oefening voor mijn engels
Normaal regelt Martha dat meer maar die heeft de hele middag gesminkt !die heeft heel wat kinderen gedaan, petje af)

Na het fruitmoment de kinderen verdeelt in meerdere groepen, een groep basketballen, andere groep met mij bal spellen doen.
En de kinderen die wouden werden nog gesminkt
Ik had eerst een groep kleineren kinderen , heb de zelfde spellen weer gedaan ,want het waren andere kinderen. Volgende week bedenken we wel weer nieuwe spellen hoor
vergt wel ander soort energie maar ging prima!
vervolgens gewisseld en toen kreeg ik weer de ouderen meiden (aunthy Esther ) zo enthousiast dat ze waren! helemaal knuffelen! heel erg tegen mijn buik / blaas aan :) plaste bijna in mijn broek!

Wouden zelfde soort spellen doen als gisteren dus dat maar gedaan, ging prima was gezellig!

Vervolgens om 5 uur gestopt en de kinderen aar huis gestuurd! We zien ze woensdag weer!

Thuis heerlijk gedouched en hutspot gegeten (zonder worst enz) Had een potje trek ! heerlijk gegeten! vanvond rustig aan doen! en dan morgen weekend!
Groetjes Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Esther

Actief sinds 06 Okt. 2018
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 5761

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 03 Februari 2019

Uganda

Landen bezocht: