25 november t/m 27 november - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu 25 november t/m 27 november - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu

25 november t/m 27 november

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 November 2018 | Oeganda, Kampala

25-11-2018

In de middag samen met William (12 jaar) een wandeling gemaakt van ongeveer anderhalf uur door de buurt. Hij weet goed de weg hier. Even naar Lake Victoria geweest. Hier is ook de markt. Omdat het zondag was was het nogal druk , van het uitzicht konden we dus niet zo genieten dus besloten later nog een keer te gaan.

Vervolgens nog naar Gabba street gelopen, hier zijn shops te zien en op straat wordt van alles en nog wat verkocht.

s avonds heerlijk een oegandeese maaltijd gegeten, ik ben even vergeten hoe het heet maar aan het einde van mijn 10 weken weet ik het vast wel.

26-11-2018

De verjaardag van Justine! Ze is vandaag 6 jaar geworden!
s ochtends werd nog even snel de cake gebakken volgens recept uit nederland :) en nog versierd ook! ze was helemaal blij met alle aandacht en de kado's!

s middags had ze wat vriendinnetjes op bezoek.
Later in de middag nog even weer een wandeling gemaakt met William en Shalinda (3,5 jaar) . Weer even naar lake victoria gewandeld, nu was er meer te zien omdat het minder druk is..
Op de terugweg even langs de school gelopen. De kinderen waren nog niet vrij maar ze hadden ook niks te doen!Ja aan het spelen maar ze gingen niet naar huis.
Er wordt wel naar ons gekeken wanneer we zo over de straat lopen ! 2 lichte kinderen en ik dan :)

27-11-2018
Hier in de compount van Martha en Dirk staat 2 huizen :
in het grotere huis wonen Martha en Dirk met hun drie kinderen. Hier is ook een toilet en douche aanwezig.

In het andere huis (gebouw) zijn meerdere kamers / verblijven:
ëén vervan is mijn tijdelijke kamer :)
Hier kan ik ook rustig werken en s avonds lekker lezen en snachts slapen.
In de andere woont Sarah met haar zoon van 16. Ze werken beiden en nemen deel aan het project / programma van Martha en Dirk

Verder woont Joseph er ook. HIj eet ook mee met het gezin!

En dan woont er nog Rebecca. Ziij werkt in de huishouding (koken / schoonmaken e.d.)

Vanmiddag op de planning om naar de town te gaan. Mijn horloge afdoen is beter is mij verteld :) dus dat zal ik maar doen

Tot schrijfse

  • 27 November 2018 - 05:30

    Mathijs:

    Leuk hoor zo’n andere cultuur en omgeving! Geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Esther

Actief sinds 06 Okt. 2018
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 5774

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 03 Februari 2019

Uganda

Landen bezocht: