aankomst in Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu aankomst in Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Brinkman - WaarBenJij.nu

aankomst in Kampala

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 November 2018 | Oeganda, Kampala

24-11-2018
Om kwart voor 7 s ochtends opgehaald in Nijkerk en gebracht naar schiphol.

Niet met 1 koffer maar met twee. De ene koffer gevuld met spullen voor mijn vrienden in Oeganda. De andere koffer met spullen voor mezelf.
Het was mijn bedoeling om de koffer niet zo vol te doen maar dat is dus mislukt. Hij was te zwaar (26 kilo i.p.v. 23 kilo) de andere koffer was 3 kilo te licht maar de dame in kwestie was te streng ;( ;) Dus ik wat van mijn bagage in de handbagage gedaan. En toen ging het net :)
In het vliegtuig niet veel meegemaakt, ik had het geluk dat er niemand naast me zat dus ik had alle ruimte! films gekeken om de tijd te doden en een vliegtuig maaltijd gegeten.
Een tussenstop gehad in Rwanda.

Bij de douane ging alles heel makkelijk. Een visum voor 90 dagen gekregen dus ik kan 18 dagen langer blijven dan gepland :)
Rond kwart voor 11 (s avonds) stond ik buiten in Entebbe. Daar ben ik opgehaald door Martha en Dirk, William, justine en Shalinda!
Helemaal leuk! Rond middernacht bij hun compound aangekomen in Kampala. Daar heb ik een kamer voor mezelf! het bed stond al klaar met heel handig een vliegennet erom heen! staat heel gezellig!

zondag 25-11-2018

Vanochend een poging gedaan om onder de douche te gaan, koud water. Dat is wel wennen dus ik doe vanavond nog een poging

Vanochtend naar de internationale kerk geweest. Tijdens de rit erheen wat gezien van Kampala! echt zo'n afrikaanse stad. Veel mensen op straat, met kleine marktjes en winkels overal!
Maar ook heuvelachig en mooi groen!

Blijkbaar nog wel wat te wennen: want moest vanmiddag al overgeven ;(
ik denk dat ik mijn koffie miste :)had nog gehad! maar nu wel en het is weer over :)

En dan vanmiddag een vrije middag! in ieder geval een spelletje doen

Zo dat was het eerste verslag!
foto's en meer volgt later :)

Groetjes Esther

  • 25 November 2018 - 08:37

    Hitsje :

    Het!

    Leuk om te lezen! Hopelijk wen je snel aan alles.
    Geniet er van!

    Groet van ons

  • 25 November 2018 - 09:17

    Siepie:

    hopen dat koud water snel went.
    Wat is de temperatuur daar?

  • 26 November 2018 - 05:05

    Sylvie:

    Top dat je goed bent aangekomen. Maar nog langer weg blijven......!!!!!!! Dat kan niet hoor, we missen je hier ook.
    Veel plezier daar!

    Groetjes uit Amersfoort

  • 26 November 2018 - 19:03

    Regina:

    Hey zus,
    Wat leuk om zo je avontuur te kunnen volgen!!! Veel plezier daar.
    Groetjes Regina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Esther

Actief sinds 06 Okt. 2018
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 5769

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 03 Februari 2019

Uganda

Landen bezocht: